Uçurtma Avcısı

4 Ekim 2008 Cumartesi


Okudum bitti bile..

Bayram tatili boyunca Konya'da annem(kayınvalidem olan)lerdeydik. Kelebek için harika oldu, hem babaannesi hem dedesi hem de kuzenleriyle harika vakit geçirdik.

Her yerde her zaman okuyanus olduğumdan kızımın (neyazıkki) uzun ayakta sallama seanslarını böyle değerlendirdim tabii..


Gelelim kitaba..

Kitap harika; kurgu, anlatım, duygu müthiş..

Konu Afganistan'da iki çocuğun ve yaşamlarının hikayesi çevresinde geçse de arka planda Afganistan'ın monarşi- iç mücadele - rus işgali - taliban ve amerika saldırısı boyunca gelişimi, ortamı; Afgan halkının acıları; kamaşa içerisindeki bir vatanın tüm kıskaçları anlatılmış.. Aslolan hep çocukların acıları.. Savaştan en çok etkilenen masumların.. ve aslında iki oğlanın birbirine dolanmış hikayesi...Bir taraftan Amerika'ya da uzananarak boyutlandırılmış.. Ben böyle dedim diye belgesel gibi olduğunu düşünmeyin. Öykü mühiş çarpıcı, bestsellerlara içten içe kıl olan ben bu kitabı aslında babama almıştım.. Ama bir ucundan tutunca gerçekten çok sevdim..

Kurgudaki genç BABA ile yaşlı BABA arasındaki kişilik farkları, EMİR'in yaptığı bazı hatalar, HASAN'ın katıksız affediciliği gibi bir kaç hata olsa da bunlar çok sevmemi engellemedi.

Ama hatırlatayım, bu belirli bir yaşın altındaki çocuklara göre bir kitap değil. Özellikle çocuk tacizlerine değinilen bölümlere dikkat etmek lazım. O yüzden bu kitap büyüklere..

Cesaret, ihanet, korkaklık, bağlılık, sadakat, sevgi, onur, insanlık.. ve dahasını yeniden sorgulamak isteyenlere...

Tavsiye ederim,kaçırmayın..


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kitabın aynı isimli bir de filmi var. Konuyu güzel işlemişler. Bir de Amerikanvari havası olmasaydı...

Moonless dedi ki...

Yaa evet filmini göremedim ben henüz, ama kitaptan uyarlamalar genelde kitabın güzelliğini yansıtamıyor... umarım film bunu başarmıştır.