İstanbul Kitap Fuarı Başlıyor..

30 Ekim 2008 Perşembe


Fuarların bir tanesi, gönlümüzün incisi İstanbul Kitap fuarı başlıyor..
Fuar 1-9 Kasım tarihlerinde Beylikdüzü Tüyap'ta başlıyor..
Eskiden Taksim'den kalkan otobüsle giderdik Tüyap'a. Otobüste bir de ayaktaysanız saatlerce süren trafik eziyetinden ve bacaklarınız uyuşmaya başladıktan sonra Tüyap'a kavuşurduk, akşama kadar o stand senin bu stand benim dolaşıp dolaşıp yorgunluktan ölüp(bir de her adımda yeni bir kitap aldığınızdan taşınan ağırlık giderek arttığından) yeniden otobüslere doluşup eve dönerdik.. Dönüşte de tabii alınan kitapların ağırlığı, akşam trafiğindeki saatler, kalabalık otobüsler eklendiğinden gün sonunda telef olmuş ama mutlu olmuş olurduk. O yüzden ben şahsen hiç ısınamadım bu Beylikdüzü Tüyap'a.
Sayın yetkililer en azından metro hattına yakın bir yerde fuarı yapmak, ya da fuar alanına aldığınız kitapları geçici olarak koyabileceğiniz bölmeler yapmak, otobüsleri olabildiğince arttırmak gibi önlemler alırlarsa inanın daha çok insan gidip daha çok faydalanacaktır.
Zaten kitap gibi memleketimizde çok da önem verilmeyen bir değeri, böylesine önemli bir organizayonu daha ulaşılabilir ve kolay kılmak bence gerçekten önemli.
Efendim onur yazarı Füruzan'mış.. Çok değerli, çok sevgili, çok önemli bir yazarımız..
Tema ise “1968: 40 Yıl Önce, 40 Yıl Sonra” ..Fuar kapsamında her zamanki gibi birbirinden değerli yazarlar konuk oluyor...
Bu çok önemli olayı kaçırmamalıyız, çocuklarımızı da götürmeli, bu fuardan mahrum bırakmamalıyız.. Çünkü insan çok erken yaşlarda kazanabiliyor okuma alışkanlığını, sonrasında ise geç olabiliyor..
Bir not da yayıncılara... Lütfen oraya kadar gittiğimize değer kampanyalar yapın ki, çok çok alalım, istediğimiz her kitabı alalım, çocuklarımıza da alalım, krize rağmen alalım.. okuyan bir nesille herşeyi aşabiliriz çünkü..
Her türlü bilgi için..
ÖNEMLİ !!! Fuarla aynı tarihlerde ARTİST 2008 'de var, hem kitap hem sanat fuarı bir arada...
Gitmişken kaçırmamak lazım.. :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ben de kitap fuarına gidemeyenler için izlenimlerimi yazdım :)

http://www.kadinsanat.net/wordpress/?p=182

biz evimize yakın olmasının avantajını kullandık, tabi gidip görmeniz en güzeli :)

Moonless dedi ki...

sahika teşekkürler,
ben de gidemedim, hafta içi çalışıyorum zaten.. :(((
ama blogunu okudum bana da çok iyi geldi. teşekkürler.. :)