Bebeklere Sebze Çorbası

13 Ekim 2008 Pazartesi



Bazı arkadaşlarımdan bebeklerinin sebze çorbasını çok da sevmediği gibi yorumlar duydum bu aralar..Aksine kelebeğin en sevdiği çorbalardan biri, belki de en bayıldığı çorba sebze çorbası.
Böyle olunca da bizimkinin tarifini soranlar oldu.

İşte bizim sebze çorbamız..

1 küçük patates, yarım havuç, yarım kabağı her daim koyuyorum çorbaya, evde de tazelerini bulundurmaya özen gösteriyoruz. Bunlardan başka çok sağlıklı olduğunu duyduğum kırmızı biberden rendeliyorum, ama her zaman evde olmayabiliyor tabii. Bir de evde ne sebze varsa(brokoli, ıspanak, karnıbahar... vs) onlardan koyuyoruz.(patlıcan ve bakla dışında, doktorumuz bu ikisi için 1 yaşından evvel yenmeyecek dedi.) Ben bir de yeşil şeylere bayıldığımdan mutlaka taze fasulye ve maydanoz koymaya özen gösteriyorum. Sonuçta bu sebzeleri küp küp doğrayıp bir tencereye (hatta bebek için özel ayırabildiğiniz minik bir tencere varsa ona) koyuyorsunuz. Üzerine bir tutam pirinç ya da bulgur koyuyorsunuz. Ben bazen pirinç, bazen bulgur bazende her ikisinden de koyuyorum, bazen biraz da irmik koyuyorum,irmikin zeka geliştirdiği okumuştum bir yerde.. (İrmik koymak 8 ay itibariyle öneriliyor..)

Çorbanın içine sırayla ya 1/3 tavuk göğsü ya da aynı büyüklükte yeni alınmış kıyma koyuyorum,

Yada şöyle yapıyorum..Kasaptan aldığım taze göğüs ya da kıymayı bir buzluğu kullanarak küpler halinde donması için buzluğun yuvalarına yerleştiriyorum, su dolan yerlerde benim etler oluyor.. :) Bunları gerektikçe çıkarıp çorbalara koyuyorum. Örneğin bu çorba için 3 küp yeterli.

En son üzerine su ve 1 çorba kaşığı(ya da koyduğunuz etin yağlılık durumuna göre yarım) zeytin yağ koyuyorum. Bu arada zeytin yağını bebeğiniz 6 ayını yeni geçtiyse çorba piştikten sonra üzerine eklemeniz daha doğru olur, doktorumuz bize böyle önermişti. Zeyinyağ çorbayı tatlımsak yapıyor. Unutmadan kesinlikle tuz eklemiyoruz, 1 yaş öncesi bebeklerin tuz, şeker almaları önerilmiyor. Zararı yokmuş ama ciddi bir faydası da yokmuş. Fakat ben akşam yemeklerinde kendi yemeklerimizden de yedirdiğim için(bizim yemeklerde genelde az tuzlu olur) oradan bazen alabiliyor.

Sonra tencereyi yarım saat kadar kaynatıyorsunuz. Piştiğinden emin olunca biraz pütürlü kalmasını istiyorsanız delikleri çok küçük olmayan, ya da bebeğiniz 6 ay civarı ise daha küçük delikli bir süzgeçten geçiriyorsunuz. Ben genelde pütürlü tercih ediyorum. (Doktorumuz kesinlikle blender kullanmayı dediği için de blender kullanmıyoruz. ) Kelebek de afiyetle yiyor. Ben bu çorbanın koyu kıvamlı olmasını tercih ediyorum ki daha besleyici olsun. Ayrıca bu çorba bir öğünden fazla olduğu için dolapta saklayarak 2 gün yediriyorum.

Kasesine çorbayı koyup Eti'nin bebek ekmeğinden yarım dilim kadar ufalıyorum, karıştırıp kaşık kaşık yediriyorum..

Afiyet olsun miniklere... :)

0 yorum: