Bebeklerde Reflü

24 Ekim 2008 Cuma


Kelebek 40'ını atlattıktan sonra sanırım 3-4. aylara doğru geceleri başlamıştı bu sorunumuz.

Bebeğim sadece anne sütü alıyordu, ben de alabildiğince, o istedikçe gece gündüz emziriyordum.. Ama bir süre sonra gecelerimiz kabusa dönmeye başlamıştı. Gece uyandığında emzirdikten bir süre sonra süt geri gelmeye başlıyor, bu normal bir kusmaya da benzemiyordu, azar azar ve sık kusuyordu çünkü ve bu durum uykusuna da engel oluyordu. Midesi rahatsız olduğundan ve sütün geri gelmesinden uykuya da dalamıyordu yavrucak.. Sonra da ağlamasa bile sızlanmaya başlayınca eşim de ben de sabahı sabah ediyorduk. Ayrıca o kadar emdiği sütlerin ağzından geri geldiğini görünce de içim acıyordu doğrusu beslenemeyecek diye.

Bu durumu doktorumuzla paylaşınca bize bebeklerde oluşabilecek reflüden bahsetti, bu sanılanın aksine bebeklerde çok görülen bir durummuş.Ama genelde üzerine düşülmediğinden farkedilmiyormuş. Fakat farkedilmeyen ve tedbir alınmayan durumlarda reflü beslenmeyi azaltacağından gelişime engel olabiliyormuş. Bir de mama ya da sütün, bebeğin aldığı besinlerin nefes borusundan akciğerine kaçma riski var ki bu da birtakım komplikasyonlara yol açabiliyormuş.

Bebeklerde reflü'nün sebebi ise sindirim borusu ilemide arasındaki kapakçığın henüz yeterince çalışmamasıymış. Fakat bu fizyolojik bir durum olduğundan hastalıktan sayılmıyormuş.


Doktorumuzun öneriyle,

1. Bebeği minimum 45 derecelik açıyla emzirmeye başladım,

2. Sık sık ve az az emzirmeye başladım, bir süre emzirip rahatsız olup olmadığını gözlemledim, bir rahatsızlık varsa emzirmeyi kestim, (bu arada anne sütü alan bebeklerde daha az görülürmüş ama bizimkinde oldu işte.)

3.Emzirdikten sonra en az 15-20 dk bir süre dik bir şekilde tutarak aynı zamanda gazını da çıkarttım,

4. Yatağının baş kısmının ayaklarına takoz görevi görecek parçalar koyduk bir süre böylece yatak hafif eğimli hale geldi. Ya da yattığı şilteyi de bu şekilde baş tarafına birşey koyarak eğimli hale getirebilirmişiz. Fakat başının altına yastık koymak iskelet gelişimi için sorun yaratabileceğinden bu kadar küçük bebeklerde önerilmiyor, bu işe de pek çözüm olmuyormuş.

5.Bunun için bir ilaç önermedi doktorumuz özellikle de bu kadar küçük bebekler için , zaten ben yukarıda bahsettiğim önlemleri aldıktan sonra sorun tam anlamıyla geçmemekle birlikte hafifledi.

Bu önlemlerle birlikte biz emzik de kullanmaya başladık o sıralar, kelebek emzikle çok daha rahatlayarak ve huzurlu uyuyordu, emme hareketinin yarattığı tükürük salgısının da reflüyü engellediği yönünde bir yorum da okumuştum.

Sonrasında kelebek büyüdükçe sanırım 5-6 ay civarı bu sorun tamamen ortadan kayboldu.

Minnacık bebeklerimiz doğdukları andan itibaren nelerle karşılaşıyorlar, neler yaşıyorlar, sonuçta bu bizim yaşadığımız gerçekten büyük bir sıkıntı değildi.
Sağlık günler bebeklerimize...

0 yorum: